mandag den 12. december 2011

Fladfisk Fiskeri udstyret/teknik

her er det forfang jeg sætter størst pris på   forhold til det alm. der er noget ved disse perler der får de flade og torskenes opmærksomhed på ormen. samt sidder der en lille spænde  (sølvfarvet) der drejer rundt i vandet os og nærmest provokere disse forbi gående fisk.
fra båd fanger jeg  betydeligt mange flade samt Torsk fra dette forfang da det er så selvlysende nærmest nede i vandet, jeg bruger fra
kysten: maks 80 gram ang strømmen
Bådtur: maks 160 gram ang strømmen  af og til 80-115 gram
Line snøren bruger jeg nejlon snørre Sort udgave så det falder i et med bæltes mørke vand så bla. fiskene ikke bliver bange for snørren  sker jo af og til i put an take søerne.
smag og behag hva størelse min ligger mellem de 9-11kg snørre så vidt jeg husker

Teknikken
find dig et godt sted hvor du selv mener du ville ligge hvis du var en flad. det du gør er så er ikke bare smide orm på krogen og ud med den. helt forkert. tag nogle kast  lad den ligge sig ordenligt på bunden og find ud af om den ligger på en dejlig sandbund hvor de flade er eller om den er helt gal med tang arealer sten og skidt og møj er det resultatet. videre til et nyt sted.
dog efter nogle gange finder du et super godt sted. hvor de bider rigtig lystigt. det ikke ens betydne med  der er der næste gang os. der forskel på om de bidder ang strømmen/klokkeslættede/vejret efter mine erfaringer  nede i lillebælt på mine spots hvor jeg fisker fra  imellem 13:00-15:00 -16:15-18:30  der efter og  tidligere på dagen har jeg dog ikke prøvet endnu

dog når du kaster ud og har fundet det rette sted .  lad linen være slap i 1 mins tid og stram den så derefter op  stille og roligt. sæt evt en klokke på spidsen af stangen så du bliver opmærksom på hver enkelt lille hug. fladfisk har det med  sluge krogen i et stykke og derved kun et HUG! og der kan du hurtigt gå glip af hvis du vender ryggen til. jeg er selv fornyligt gået igang med bruge klokkerne på stængerene og skal love for jeg yderst skuffede over jeg ikke har brugt dem noget før i tiden

mvh jimmi larsen


1 kommentar:

  1. Uden at jeg kender noget til situationen, vil jeg anbefale dig at investere i et par waders. Du kan få et par neopren til under 500,- og det giver bare lige den ekstra grad af frihed mht. hvor man kan komme til at fiskeri.
    Hvilke waders vil jeg dog ikke gøre mig klog på. Jeg kan kun sige, at indtil videre er jeg glad for mine ABU waders till 399,- (tilbud) fra Føtex. Bilka har dem som regel til 500,- som normalpris - begge Dansk Supermarked = stort set samme varer.
    Ikke at dette svarer på dit spørgsmål, blot et velmenende råd.

    SvarSlet